Nowoczesne oprogramowanie Autilius, drOmnibus

DrOmnibus to rozbudowana aplikacja edukacyjna, wspierająca rozwój dzieci z wyjątkowymi potrzebami edukacyjnymi. Program oparty został na zasadach Stosowanej Analizy Zachowania (inaczej terapii behawioralnej) i może służyć do prowadzenia zajęć z dziećmi z Zespołem Downa, dziecięcym porażeniem mózgowym, czy autyzmem o szerokim spektrum. Program został opracowany przez wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach, a dzięki multimedialnemu charakterowi i wykorzystaniu tabletu edukacja z jego wykorzystaniem jest dla przedszkolaków niezwykle atrakcyjna.

Autilius Wspólna Uwaga to program komputerowy służący do wspierania terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi, w tym z autyzmem. Program składa się z gier stworzonych w oparciu o technologię motion capture, co oznacza, że oprócz myszki lub ekranu dotykowego można obsługiwać je za pomocą ruchu rąk, rejestrowanego przez kamerę internetową.Program Autilius Wspólna Uwaga powstał dzięki wsparciu doświadczonych terapeutów i naukowców. Stworzony został tak, aby wykonywanie ćwiczeń było zbliżone do swobodnej i niedyrektywnej aktywności, naturalnej dla dziecka w wieku przedszkolnym. Program umożliwia przygotowanie planszy z grami w taki sposób, aby ułatwić dziecku podjęcie samodzielnej decyzji i budować w nim gotowość do podejmowania wyborów.

Robot Cubetto to stworzona w Anglii, zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori zabawka do nauki podstaw programowania dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zestaw Cubetto składa się z drewnianego robota, poruszającego się po planszy (mapie świata), który jest przewodnikiem dziecka w świecie kodowania oraz kolorowych klocków funkcyjnych , które stanowią język kodowania namacalny jak LEGO. Każdy klocek jest określonym ruchem, a ich dowolna kombinacja tworzy kreatywne programy; W zestawie jest również tablica kontrolna, na której umieszcza się klocki funkcyjne. Naciskając niebieski przycisk, Cubetto wykona zaprogramowane ruchy.. Dzieci prowadzą Cubetto przez serię plansz, map i opowiadań, ucząc się podstaw programowania i umiejętności logicznego myślenia bez użycia ekranu. Dodatkowo mogą na planszy budować dowolne konstrukcje (przeszkody, mosty, garaże) na przykład z klocków lego.